~welcome to my blog~


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, August 17, 2011

~ petua mengelakkan & menyembuhkan selsema ~

salam sume..

di saat saya sedang menaip post kali ini, sebenarnye saya sedang menahan rase yang tidak selesa sangat2 disebabkan jangkitan selsema..kalau bersin tu x yah nak cakap la..berkali-kali..jap2 kene gi tandas sebab rase lemas smpai x boleh nk bernafas..emm, bercakap tentang jangkitan selsema ni, mesti ramai yang sering dijangkiti virus ini lebih-lebih lagi pada musim cuaca yang tidak menentu panas sejuknya ni..

disebabkan saya teringin sangat nak tahu petua ape yang paling mudah dan berkesan untuk memulihkan jangkitan selsema ni, saya telah meminta bantuan mr Google yang dicintai..hehe
keputusannya?? jeng3, jom kite tengok satu petua yang baru je saya jumpa ni..

tadah air bersih (sebaik-baiknya air suam) menggunakan tangan anda seperti hendak mengambil air sembahyang..kemudian, masukkan air tersebut ke dalam hidung dan tahan selama 3 hingga 5 saat sebelum menghembus kembali air tersebut dengan kuat..ulang langkah tersebut sehingga 3 kali..insyaAllah selsema akan sembuh..

petua ini juga berkesan bagi mengelakkan kita daripada dijangkiti selsema..wah, mencegah lagi tu..bagus kn??

untuk maklumat di atas, saya ucapkan terima kasih kepada sumber maklumat saya seperti link yang berikut:

http://pakarhowto.com/belajar-bisnes-internet/petua-untuk-mengelakkan-selsema.html

kepada semua rakan, marilah kite mencuba tips yang baru saya perolehi ini..semoga ianya menjadi ikhtiar yang mampu membantu kita menjaga kesihatan diri..JOM CUBA!!

No comments:

Post a Comment