~welcome to my blog~


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, September 11, 2011

~ MARI MENGHILANGKAN STRESS (1)~

Pada suatu hari ada seorang wanita pergi ke klinik gigi untuk mencabut giginya.. lalu doktor gigi bertanya.. "Puan.. gigi mana yang hendak dicabut?"

Lalu wanita itu menjawab.. "gigi bahagian atas paling belakang"

Tak lama kemudian doktor dengan alat mencabut gigi mula mencabut gigi wanita itu.. tetapi yang dicabut adalah gigi dibahagian depan.. lalu wanita itu bertanya..

"Doktor.. kenapa gigi depan saya yang dicabut? kan yang sakit yang bahagian belakang?

doktor gigi itu menjawab...

"sabar la.. kejap lagi sampai la ke belakang"

Thursday, September 1, 2011

salam everyone =)

selamat hari raya aidilfitri diucapkan kepada sesiapa je yang membaca post saya pada kali ini..
emm, disebabkan rase penat nak taip panjang2, saya hanya nak share beberapa pics yang sempat saya & family take time raye kali ni..semua pics di bawah diambil pada hari raye pertama..lokasinya di rumahku syurgaku =)




this is my family..love them so much =)
cute x kiteorang punye baju raye?? hehe



mempersembahkan..kumpulan Wardah Al-Harakah..haha
we are the princess in our family =)
siapakah yang paling comel??




~ my beloved parent ~
semoga mak & abah sentiasa berbahagia di dunia & akhirat..aminnn..


oklah, sebenarnye bukannye ade bnyk sangat pon pics..
hope dapat update lagi blog ni dari semasa ke semasa..
hingga berjumpa lagi ye..thanks for reading..have a nice raye =)





Wednesday, August 17, 2011

~ petua mengelakkan & menyembuhkan selsema ~

salam sume..

di saat saya sedang menaip post kali ini, sebenarnye saya sedang menahan rase yang tidak selesa sangat2 disebabkan jangkitan selsema..kalau bersin tu x yah nak cakap la..berkali-kali..jap2 kene gi tandas sebab rase lemas smpai x boleh nk bernafas..emm, bercakap tentang jangkitan selsema ni, mesti ramai yang sering dijangkiti virus ini lebih-lebih lagi pada musim cuaca yang tidak menentu panas sejuknya ni..

disebabkan saya teringin sangat nak tahu petua ape yang paling mudah dan berkesan untuk memulihkan jangkitan selsema ni, saya telah meminta bantuan mr Google yang dicintai..hehe
keputusannya?? jeng3, jom kite tengok satu petua yang baru je saya jumpa ni..

tadah air bersih (sebaik-baiknya air suam) menggunakan tangan anda seperti hendak mengambil air sembahyang..kemudian, masukkan air tersebut ke dalam hidung dan tahan selama 3 hingga 5 saat sebelum menghembus kembali air tersebut dengan kuat..ulang langkah tersebut sehingga 3 kali..insyaAllah selsema akan sembuh..

petua ini juga berkesan bagi mengelakkan kita daripada dijangkiti selsema..wah, mencegah lagi tu..bagus kn??

untuk maklumat di atas, saya ucapkan terima kasih kepada sumber maklumat saya seperti link yang berikut:

http://pakarhowto.com/belajar-bisnes-internet/petua-untuk-mengelakkan-selsema.html

kepada semua rakan, marilah kite mencuba tips yang baru saya perolehi ini..semoga ianya menjadi ikhtiar yang mampu membantu kita menjaga kesihatan diri..JOM CUBA!!

Thursday, August 11, 2011

~Ramadhan Yang Mulia~

salam sume..salam Ramadhan, salam kemerdekaan =)

hmm, kekok lak rasenye nak menulis sekarang ni..maklumlah da 2 bulan saya x update blog ni..da lebih daripada sarang lelabah dah yang tumbuh hah..hehe..

sebenarnye saya bukannye xnak update, tp bz sikit la bukak sem baru ni..bak kate alvin dalam blognye ; nak bersin pon x sempat..huhu..gurau je la..x mgkin la smpai cmtu skli kn..anyway, di kesempatan ni saya nk ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada semua umat Islam di seluruh dunia dan juga selamat menyambut bulan kemerdekaan..walaupun da lewat tp rasenye "better late than never" kn? kn?

emm, saya ade pengumuman juga nak buat dalam post nih..sy sekarang da duduk rumah sewa!!! (x tau la nada hepy ke terkejut ke ape..hehe)

so, itu juga turut menjadi reason kenapa saya berada dalam keadaan yang sangat bz sem ni..hmm, mcm la orang lain x duk umah sewa ye..hehe..tp yela kn, x penah lagi kot duk umah sewa cmni sebelum ni..sebelum ni tinggal dekat asrama jela..tapi disebabkan kepincangan dalam pentadbiran kolej kediaman institut, saya dan rakan2 yang lain telah membuat keputusan untuk tinggal di luar kolej kediaman atau dalam kata lainnye, duk rumah sewa la..

buttttt..now I'm home..horeyyy!!!
inilah first time dapat berbuka dengan family dekat kampung..sbb sebelum ni, last balik kg bulan Julai ari tuh..so, ape lg..seronok la dapat balik mggu ni..kawan2 sume mesti rasa hepy jugak kn kalau dapat berbuka dengan family masing2? kalau tak, x tau la saya nak cakap cmne..hehe

emm, rasenye sampai sini ajela entry saya kali ni ye..pada masa akan datang insyaAllah saya akan update lg blog saya ni..walaupun mungkin xde sape2 pon yang nak bace, tp saya still mcm ni je..relak sudah..hehe..ok la. c u later..salam..

Saturday, June 11, 2011

~CINTA AKU SEADANYA~

salam sume..

jiwang x tajuk entry sy kali ni?? haha..jgn salah faham ok..tu just tajuk sebuah novel hasil nukilan Murni Aqila..asenye ramai yg penah dgr or da bace dah pon novel ni..sebab novel ni dah keluar tahun lepas lagi dah..tapi saya baru je berkesempatan membacanya pada beberapa hari yang lalu..amik mase dalam 2 hari kot kalau tak silap..ni gambar muke depan novel ni..




kat sini saya nak kongsikan sikit la pasal citer ni..sebelum tu, meh kite bace pe yg tertulis dekat belakang novel ni dulu..(sebenarnye x tau nk paggil pe..lupe la..summary ke ape tah org panggil..haha)


ANDAI manusia bisa memilih, tidak mungkin ada yang mahu dilahirkan serba kekurangan, apatah lagi penuh kecelaan. Akan tetapi, mana mungkin itu terjadi. Kuasa ALLAH membataskan segalanya. Kerana itu, Syifa menerima segala ketentuan ILAHI dengan penuh redha. Dipujuknya hati setiap kali dicaci hanya kerana mempunyai tanda lahir di pipi.

Apa pun bagi Nafisah, Syifa adalah anugerah istimewa dari TUHAN dengan kelebihan tersendiri hingga dia berhajat menyunting Syifa untuk dijadikan isteri buat anaknya, Muszahri. Dan Syifa, nyata terkejut dengan keputusan Muszahri yang sudi menerimanya.

Duka dan malang datang bertimpa. Entah apa silapnya, Muszahri langsung tidak menyentuhnya selepas mereka diijabkabulkan. Luna, gadis yang memuja Muszahri pula tidak jemu-jemu cuba meruntuhkan istana cintanya. Malah kakak kandungnya sendiri, Zahra sering mencurah bicara berbisa mencacinya.

Syifa kelelahan. Kalau bahagia bukan tercipta untuknya, apalah daya. Mungkin itu sudah takdirnya... dipandang tanpa hati, mencintai tanpa dicintai.


da bace dah?? macam mane? berminat tak nak bace novel ni kalau da bace summary kat atas tu?? *eh, banyak lak tanye..huhu sebenarnye saya pon tak terbace summary tu sebelum start bace novel ni..sebabnye bukan nak kene wat keputusan tuk beli or tak ke..novel dah ade..so, bace jela..hehe..(sah2 bodek novel orang lain..hehe) kepada sesiapa yang minat bace novel sedey2 or emosi2 cmtu, sesuai sangat la kalau korang layan novel ni..sedey woo..saya daripada awal bace sampailah abis cerita ni air mata tak sempat kering kot..banyak sangat la babak yang menyentuh hati da perasaan beta ni..hehe.. tapi melalui pembacaan dan penilaian saya, saya ade sertakan beberapa komen membina di sini..meh kite bace same2.. *bajet hakim plak nk nilai2 =)


  1. seperti yang telah disuarakan oleh kakak saya, saya bersetuju bahawa isu tanda lahir di muka watak utama cerita ini seakan-akan satu isu yang telah di'hiperbola'kan..faham tak pe maksudnye? maksudnye, macam tak logik je isu tu boleh menjadi besar macam yang digambarkan dalam novel ini..itu mengikut pendapat saya sahaja..
  2. terdapat banyak babak2 dalam cerita ni tidak diolah dengan lebih terperinci..yang membuatkan pembaca rasa menjadi satu kerugian sebab penulis tidak mengembangkan idea yang sedia ade dengan lebih kembang lagi..hehe..idea dye memang superb beb..tapi tula..ade certain2 babak yang dinanti-nantikan takde..sepertinya penulis menganggap bahawa ianya telah berlaku dan pembaca telah sedia maklum mengenainya..rugi la cmtu..kalau tambah lagi perincian tu mesti lagi superb punye..hehe..
  3. ade la certain2 adegan perkara dalam novel ni macam tak berapa logik..contohnya..ade ke orang yang suke2 ati je leh cerca & maki orang lain just kerana paras rupe yang tak berapa sempurna (tanda lahir di pipi)..dekat temoat awam pon ade..mak orang pulak tu..asenye susah kot nak jumpa..sebabnye perkara itu amat memalukan diri pencerca itu sendiri..korang tak rase cmtu ke?? tak?? ok, saya sorang je kot yang rase macam tuh..huhu..

uih, sedap ke tangan kau mengomen penulisan orang ye..ala, orang bagi pendapat jela..kalau penulisnye terbace entry ni, harap maaf banyak2..bukan berniat tuk mencaci tetapi sekadar berkongsi pendapat untuk meningkatkan lagi mutu penulisan anda yang dah memang best giler tuh..hehe.. eh, lupe lak nak sampaikan pujian2 yang tuk novel ni..saje je simpan dulu tadi..hehe..jom kite bace lak pe perkara best+istimewa+menarik+wooo yang ade dalam novel ni..

  1. olahan ayat penulis amat menyentuh kalbu beb..macam yang nyatakan kat atas tu la..tak sah kalau tak mengalir air mate tau..basah bantal bucuk saya jadiknye..hahahaha *over giler..
  2. penulis banyak masukkan unsur2 keagamaan yang amat berguna untuk panduan serta peringatan kepada semua pembaca..sambil membaca sambil bermuhasabah diri la jugak..hehe..bagus tuh..terutama kepada golongan muda yang kurang kesedaran agama pada masa kini..syabas kepada penulis!
  3. terdapat unsur pengajaran yang baik untuk pembaca..contohnya, kalau kite suke sangat mengutuk takdir yang telah ditentukan Allah kepada seseorang manusia, satu hari nanti kite pasti akan menerima balasannya..kronologinye mudah aje..kalau hari ni korang kutuk2 jerawat dekat muke minah yang banyak tu, sok luse mane tau korang pon boleh terima naseb yang same macam minah tu jugak..mungkin lebih teruk daripada tu lagi..huhu..kejam giler ayat..hehe
dah bace sampai sini dah? wah, terima kasih banyak2..jangan segan pulak nak tinggalkan komen korang sume ye..so, akhir cerita, saya nak la rekomenkan kepada anda semua di sni..cariklah & bacelah novel ini..kompem korang sukeee punye..huhu.. ok la, jumpa lagi ye..salam..daaa

Tuesday, June 7, 2011

Insidious

salam sume..


tajuk post saya hari ialah Insidious..tau tak ape maksud insidious tu? emm, lupe lak nk bukak kamus tadi..hehe..


tp sebenarnye hari ni saya teringin sangat nak share dengan kawan2 semua tentang filem yang bertajuk Insidious ni..*tajuk filem rupenye..hehe


sebelum saya berceloteh tentang filem ni, meh kite tengok dulu movie trailer dia..let's take a look..






*sumber daripada Encik Youtube ni =)



sebenarnye saya dengan adik-beradik saya yang lain nak pergi wayang tuk tengok citer Nur Kasih The Movie..malangnye tayangan citer tu dekat East Cost Mall just available at noon je..so, kitaorg yang ber-5 ni pon terpakse la memilih cerita yang lain untuk ditonton pada masa tersebut memandangkan kami telah tibe di sana pada waktu matahari dah terbenam *beli tiket & tonton on the spot je..


but..nak dijadikan cerita kami telah sepakat untuk menonton cerita Insidious ni..*akak saya yang beria sangat sebenarnye..huhu
the result is = amazing!! 5 stars!!
nampaknye kami telah ditakdirkan untuk menonton movie yang best & seram giler cmni..hehe


cerita ni mula2 mengisarkan tentang sebuah keluarga yang hepy mappy..sepasang suami isteri bersama 3 orang anak yang baru berpindah ke sebuah rumah baru..besar rumah dye..3 tingkat la kalau campur loteng..*loteng pon kire 1 tingkat jugak ke ek??

di rumah baru mereka tula bermulanya kisah yang menyeramkan ni..anak lelaki dye yang second tibe2 jadik mcm orang yang koma..ade jelmaan mcm2 makhluk halus la..ade dengar suara yang menakutkan daripada bilik anak bongsu dye la..tibe2 penggera rumah berbunyi la..pintu rumah terbuka tibe2 la..senang kate sume yang seram2 & mendebarkan la..betul ni..tak tipu..kalau sape2 yang ade sakit jantung tu baik jangan pasang niat nak tengok movie ni..huhu

mula2 tengok mesti semua teka yang rumah tu berhantu..rupa-rupanya..jeng3..ade sebab yang lain rupenye..memang tak sangka langsung la..yang pastinya ia berkait rapat dengan kebolehan anak lelaki dye yang leh travel luar jasad *kononye roh dye jela yang travel ke alam lain..


tuk proses melawan kuasa jahat ni, dyeorang ade la panggil someone yang boleh dipercayai..katenye kenalan mak lelaki tu..rupenye memang perempuan tuh dah berpengalaman mengubati perkara yang sama yang pernah terjadi pada lelaki (ayah) tu sebelum ni..so, berjaya ke tidak perempuan & 2 orang pembantunya yang kelakar tu melawan kuasa jahat tu?? nak tahu kene la tengok sendiri..*cehhhhhhh


kalau saya cerita semua nanti tak suspen la kan?? yang pastinya ending cerita ni memang berada di luar jangkaan la..bukan ending je sebenanrnye..boleh dikatakan keseluruhan jalan cerita ini sangat sukar diramal..memang mendebarkan sangat la..


kepada semua yang berminat nak tengok movie ni, boleh la berkunjung ke pawagam2 yang berhampiran dengan anda semua ye..tak rugi tau tengok..besttttt..


apa-apapun it's up to you la kan nak tengok ke tak..tak paksa tau..huhu..just sarankan aje..kalau da tengok, boleh la share2 pendapat korang semua pulak ye..jangan lupe beritahu pulak ye..sure saya akan bace punye =)
okla, rasanya sampai sini jela celoteh saya pada kali ini..jumpa lagi di lain hari ye *bajet macam jadik host rancangan lak ye..hehe


adios..salam..

Saturday, May 28, 2011

~ H O L I D A Y ~

salam sume..

mood rite now : happy mappy =)

reasons :

-nk tau x sbb pe ari sy happy sgt? (wat2 cm nk tau jela ye..hehe)
-sbnrnye skrg sy tgh bergembira bercuti di rumah (rumah di kg)
-hepy sbb mslh umah sewa pon da settle..
-hepy sbb cuti ni dpt jumpa & maen2 ngn anak sedare yg duk kt Sarawak..
-hepy sbb cuti ni dpt jumpa & wat PROJECT ngn akak yg da 4 bulan bertugas di Sabah..
-hepy sbb dpt jumpa sume family member yg len..
-hepy sgt2 sbb dpt ngadap muke mak abah tiap2 ari tnpa jemu (love both of u so much!!)

jadik, kesimpulannye sy berada dlm keadaan yg sgt epy skrg nih..bahagia bersama org tersayang =)
pe plak mood korang sume rite now? pe kate kite share2 mood kiter skrg ni??
sape2 yg nk share mood korg jgn lupe gtau saya ye
..teringin jgk nk tau..
hope korg sume hepy2 sllu =)

Wednesday, May 25, 2011

~MERDEKA !!!~

salam sume..tajuk cot cet saya pd hari ni adalah Merdeka..




emm, asenye hari kebangsaan kite lmbt ag nk smbut tp kenapa plak la entry sy pd akhir bln Mei ni bertajuk Merdeka ye?? jawapannya ialah hari ni saya da merdeka drpd exam akhir sem kali ini..yeay, seronoknye ase =)

setelah berhempas pulas stdy slme lebey 2 mggu (2 mggu je pon..haha), saya akhirnye telah mendapat kemerdekaan bg sem kali ni..hahahaha (sem ni je tau..)

tapi.........???
tapinye, masalah carik umah sewa tuk penempatan sem depan x settle ag );
pe
natnye ase nk pkir tntg umah sewa ni tau..kejap ejen tu kate kompem leh dpat, kejap x kompem pulak, kejap kompem balik, kejap x kompem plak..(ulang smpai 100 kali pon xkn habis cmni..hehe)

yg terbaru, ktorg ditawarkan sebuah rumah yang mula2 ktorg target mula2 berurusan dgn ejen tu dulu..apartmen lumayan, blok A, rumah no 5-??..tp ktorg kene tggu ptg ni tuk tau kptsnnye..nk tau sbb pe? sbb owner umah tu da jnji nk tunjukkn umah tu dkt someone yg berminat..so, klu dye reject umah tu brulah ktorg ber-7 ni diterima oleh owner tersebut..kalau sebaliknye pulak yg berlaku cmne ek?? adoiiiiii


ktorg skrg just mmpu berserah jela..da lme sbnrnye uruskn hal umah sewa ni..mcm2 mslh timbul..padahal org len sumenye leh settle cmtu je..cm sng je..(walaupon ssh jgk sbnrnye)


saya harap sangat owner tu leh bg ktorg menyewa kt ctu..saya da x larat lagi dah nk pikir pasal umah sewa ni..kalau ikut rancangan asal, sok da nk angkut brg msuk umah sewa sbb ktorg sume da nk balik sok..tp sbb da jadik cmni nk wat cmne ag kn..doa jela yg mmpu ktorg wat..(sayu gler)


emm, asenye da xde pe da nk citer..hope sume mndoakan agar kami mendapat tempat di hati owner umah tu (laen mcm je bunyiknye =) xde mksud laen la..just hrp sgt dye trima ktorg sbg pnghuni umah tu ptg ni jgk..huhu..


*terima kasih sy ucapkan kpd sume yg sudi menjenguk blog saya yang amat tidak menyelerakan ini..sy akn cube update blog ni selalu jika mase mengizinkan..


psss...selamat bercuti saya ucapkan kepada ssemua rakan-rakan seperjuangan yang menuntut di IPGM Kampus Pendidikan Teknik dan IPGM seluruh Malaysia..enjoy ur holiday =)

Wednesday, May 18, 2011

~EXAM~

ESOK EXAM!!!

salam sume..
ari ni xde nk ckp bnyk pon sbnenye..
just nk gtau yg ak akn menduduki exam besar bg sem kali ni bermula pada hari esok..
so, harap sume mendoakan kejayaan ak..

"Ya Allah ya tuhanku, berikanlah petunjuk kepadaku, permudahkanlah urusanku, bantulah ak untuk memperolehi keputusan yg cemerlang dalam peperiksaan pada kali ini..aminnn.."

lastly, nk ucapkan gud luck kpd studymates ak yg setia menemaniku stdy,
rakan seperjuanganku, student 3PISMP PBM1,
guru pelatih IPGM Kampus Pendidikan Teknik yang lain &
sume yg sdg berada dlm zon peperiksaan skrg..



wish u all:-
ALL THE BEST!!!
chaiyok2!!

Monday, May 16, 2011

~selamat hari guru~

salam sume..




ari ni xnk ckp bnyk2..tp just nk ucap selamat ari guru je kpd insan2 yg berkenaan;
  • abah
  • mak
  • k.yani & abg ayob
  • k.de
  • k.lang
  • rakan seperjuangan di IPGM Kampus pendidikan teknik
  • semua guru yg pernah mengajarku semasa berada di SK Lubuk Terua, SMA Al-Khairiah, MA'HAD SAS & SMA AL-Ihsan
  • semua pensyarah IPGM Kampus Pendidikan Teknik
x lupe jgk kpd diriku sndri..hehe..bkn sng tu nk jadik ckgu..jadi, hargailah semua guru anda..sentiasalah mendoakan kesejahteraan mereka di dunia & di akhirat..aminnn..

Friday, May 6, 2011

anak sulung? tengah? bongsu? or tunggal?

salam sume pembaca sekalian..sebenarnye ak ade terbace satu artikel ni..information tntg perwatakan / personaliti seseorang berdasarkan kedudukan mereka dalam bilangan adik-beradik..so, ak ingt nk la kongsi ngn korg sume..copy je nih..huhu..selamat membace ye..


Berikut ini disenaraikan ciri-ciri atau perangai-perangai seseorang mengikut kiraan bilangan anak dalam jumlah adik beradik. Sama adanya ianya tepat atau pun tidak, anda nilailah sendiri. Yang pasti, semua ini ditulis berdasarkan cerita-cerita orang tua, dan pengalaman-pengalam an orang lama. Ini adalah rahsia orang dulu-dulu dalam mengenali watak anak.

Anak Sulung

Anak sulung merupakan cahaya mata pertama di dalam keluarga dan menjadi tumpuan kasih sayang dan perhatian ibu bapa. sehinggalah kedatangan adik baru. Namun apabila mereka meningkat remaja, mereka lebih pandai membawa diri masing-masing dan sanggup berkorban demi demi adik-adik.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :
  • anak sulung dikaitkan dengan sikap pelindung, suka bertolak ansur, serta ego.
  • sering berjaya dalam hidup.
  • lebih pandai mengambil hati orang tua.
  • mempunyai nilai tanggung jawab yang tinggi.

Anak Tengah

Biasanya anak tengah lebih pelik sedikit dari anak-anak yang lain. Mereka lebih gemar berdikari dan membuat hal sendiri. ini kerana mereka adalah antara yang paling kurang 'favourite' di kalangan adik-beradik yang lain. Seringkali mereka juga teras terpinggir. Dalam banyak hal mereka merasakan diri mereka dipaksa untuk mengalah kepada si sulung atau si bongsu. Sebab itu di kalangan mereka juga kadangkala mudah dilanda tekanan. Oleh itu, anak tengah juga cuba untuk melakukan yang terbaik bagi diri mereka tanpa mengharapkan bantuan orang lain.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

  • lebih berdikari berbanding dengan si sulung atau adik beradik yang lain.
  • lebih percaya dengan keyakinan sendiri.
  • suka mencuri perhatian dengan cara tersendiri.
  • sering merasakan diri mereka terpinggir.
  • terlalu mengalah

Anak Bongsu

Mendengar ungkapan anak bongsu saja cukup memadai untuk membuat tafsiran bagaimanakah sikap anak bongsu. Mereka sering digambarkan sebagai seorang yang manja dan besar kepala dan mahukan orang lain mengikut kehendak mereka sahaja. Mereka perlukan orang lain untuk melakukan apa saja dalam hidup. Sering dikatakan mereka kurang berjaya dalam hidup memandangkan sikap ketidakpercaya ibu bapa terhadap mereka. Biarpun mereka berjaya namun sikap ibu bapa sendiri membuatkan hidup mereka terbatas. Mungkin ibu bapa sentiasa berasakan anak bongsu memerlukan perlindungan mereka buat selama-lamanya.


Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

  • happy go-lucky dan yakin diri.
  • manja.
  • berkeinginan dan bercita-cita tinggi.
  • sukar membuat keputusan sendiri.


Anak Tunggal

Dalam banyak kategori, ramai ingin menjadi anak tunggal. ramai yang beranggapan seronok menjadi anak tunggal memandangkan hanya mereka satu-satunya anak dalam keluarga. Mereka akan menjadi tempat sepenuh tumpuan, perhatian dan curahan kasih sayang ibu bapa. Mereka juga tiada persaingan dari adik-beradik yang lain. Dari sudut hubungan bersama ibu bapa, tidak dinafikan hubungan anak tunggal lebih kukuh dan erat. Mereka saling memerlukan antara satu sama lain, saling menyokong dan menggalakkan.


Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

  • sering merasakan diri mereka kesunyian.
  • lebih berkeyakinan kerana sudah terbiasa segala yang dihajati tercapai.
  • lebih bijak bergaul.
  • lebih cepat matang.
  • terlalu rapat dengan ibu bapa walau usia makin meningkat.
  • sukar nak bertolak ansur dengan orang lain.


So, anda semua berada dalam kategori mana?? ak berada dikedudukan tengah..walaupun x sumenye betul..tp asenye bnyk la yg betul..huhu..bg pendapat ak la..korang sume cmne lak? betul x fakta2 ni sume??

p/s : hnya fakta untuk dikongsi k.. xsume nye btol... :)


~HaPpY MoThEr DaY~

Wednesday, April 27, 2011

~jalan-jalan dengan kawan~

salam sume..hye..jumpa ag kite setelah sekian lame menyepi..huhu

well, pe kbr sume?? actually ari ni gmbira sgt..x sbr nk tggu esok..ak ngn classmates dlm 13 org cmtu mrncang nk g jalan2 ke Melaka!!! sronoknya..

time tulis entry nih, ati da berkobar2 da nk g sok..tp dlm mse yg same berdebar gak..nk tau sbb pe? sbb ak mgkin akn jadik slh seorg driver sok..ngeh2..berdebarnye ase..x tau la nk ckp cmne..bknnye x penah bwk kete..da salu da kt umah tu..siap bwk Avanza ag kot..manual tau! klu org tnye..mmg pelik ckit, tp jawapannye ak x pandai bwk kete auto! maybe in future bole kot..bkn pe, tp x penah brpeluang nk try bwk..kt umah sume kete manual..huhu..

tp berbalik semula pde ase berdebar td..ak sbnrnye brase lebey debar ag sbb kene bwk kwn2..bnyk tu anak dare org nk kene jage..ngeh2..tp klu terpkse sok, ak akn kuatkan smngt jgk la drive pe yg patot..hehe..hope xde pape mslh..just doakn ktorg slmt pergi dan balik ye..yg pstinye ak x leh bwk laju..x bese la..asenye klu highway pon paling laju 100km perjam je kot..slownye ase..tp nk wat cmne..ak berhati-hati tau..ceit konon..padahal penakut..hehe..

skrg nk share something ngn korg sume..nk tau satu rhsia x? ak admire sgt care one of my classmate drive..syoknye tengok..jeles kot..tenang giler..kan bes klu ak leh jadik cool je cmtu..huhu..

untuk pengetahuan sume, ak x penah ag drive luar kwsn maktab kt kl ni..dlm kwsn maktab ni ade la 2 kali kot..ngeh2..dulu penah gak try nk bwk dpn tasik permaisuri, tp ade poblem ckit..rupenye kete tu mmg bitch la..huhu..saje je tau wat ak trauma nk bwk kete da kt kl nih..huhu..tu la sbnrnye antara slh satu sbb nape ak takut sgt nk bwk kete kt kl nih..huhu..tp ak mmg teringin sgt nk try skli skala..asenye klu ak berkesempatan bwk sekali, mgkin ak akn jadik berani ckit nnti..hope so..

papepon, ak hrp kwn2 sume jgn la takut ek klu ak ditakdirkn utk drive korg sume..klu korg cool, ak pon akn cool kot..huhu..

ni antara gmbr kete yg ak penah bwk: (bajet mcm banyak je)



ni gmbr akk & adik ak kat sebelah kete avanza yg ak ckpkn td tuh..x jumpa la plak gmbr penuh kete nih..ade ke x sbnrnye ye..huhu..oh, one more thing..sbnrnye takat ni ak sorg je yg salu bwk kete nih..adk-brdik ak yg len sume x brani..hope nnti dyeorg leh la bwk plak..mcm la ak brani sgt nk kene bwk kete ni sllu..huuuuu..




yg ni plk gmbr aku dolu2 sblh kete kancil parent ak nih..hehe..kete ni la yg salu kami sume adk-bradik bwk sbnrnye..hehe


asenye ni aje kot tuk ari nih..mcm bnyk jgk ye hasil menulis ari nih..salu tu malas giler..hehe..anyway, thanx kpd sesape yg sudi bce entri ni smpai abis..wish me luck for tomorrow..doakan kami sume selamat ye..I hope we will have fun to the fullest..ngeh2..yg pntg jgn lupe bce doa perjalann dulu kn?? huhuhu..ok la, c u later..tata..salam..

Saturday, April 2, 2011

~stresss~

salam sume..

da lme da update blog..sory la klu korg ase blog ni membosankan..well, xde sape nk mrh klu korg ade rase cmtu ;D..

sebenarnye post ak kali ni nk ckp tentang keseriusan tahap stress yg ak sdg alami skrg..arghhhhh...bencinya!!

kenape? pe lg klu bkn sbb esaimen yg berlambak nih..kalaulah ade org yg leh amik upah tlg watkn esaimen ni, mmg ak da booking awl2 da..huhu..pss, klu ade sape2 yg berminat gtau ye ;)

skrg tgh rehat jap..pasni kene smbg wat esaimen smula la..nnti partner ak (miss ana) naek angin lak klu ak maen2 ag..huhu..

ok, tu je wat mase ni..jumpa lg..
salam..

Sunday, December 19, 2010

MY SECOND TAG =)

SALAM SEMUA.. :)

tQ EMY'N for tagging me in ur blog..sbnrnye ni tag yg pertama ai wat..walaupun sblm n faezah da penah tag ai, tp ai x wat pon ag hingga saat ni..sorry faezah..xde pengalamn la..x tau nk wat cmne..haha..xpe, jap ag ai wat tag drp faezah lak k..berikut merupakn soalan yg ai kene jawab dlm tag n..i'm just sharing mine..enjoy reading k..


Bagi 3 makanan yang korang paling suka dan sila bagi specific nama makanan tersebut and the way you like it.
@ nasi goreng tomyam (pedas) - suke sgt mkn nasi grg n kat kedai mkn husna kt btr..bes la..tq ati rekemenkn =)
@ nasi goreng ladna (pedas) - sedap n menarik..x tau la nape, tp sbb rupenye unik kot..mengancam gitu..hakhak..
@ ayam masak minangkabau (pedas?) - mntg2 td bru tlg mak masak lauk nih..hehe..sedap tau..rugi klu x ase ag..

Jenis air apa yang korang paling suka?
@ sky juice..air kosong je pon..hehe
@ milo ais..salu terliur klu tgk org laen mnum air nih..hehe..

Which type of food yang korang prefer? Pilih 3..
Malay, Chinese, Japanese, Western, Italian, Mexican, Arabian?
@ malay @ western @ italian

Apa makanan yang korang paling expert masak? Dalam kata lain takyah tengok resepi tapi at the same time bila orang lain rasa akan kata Wah,gila sedap!
@ ikan @ ayam goreng
@ nasi goreng (resepi ikut mood ;p)
@ sayur goreng (ofkos la ;p)
@ mcm2 resepi sdn bhd yg laen (wat mknn ikut ase hati sndri je..hakhak)

alamak, nmpknye x layak ag nk kawin ni..ngeeee..berangan la nk jadik bini org klu takat pndai msk cmni je kn..hehe..xpe2, perjalanan idup ku masih jauh =)

Semahal mana korang bayar tuk makanan korang?
berkira gak la klu nk mkn yg mahal2..tp klu btl2 berbaloi ok je kot..salunye yg murah2 je..ikut kemmpuan la..

Beri nama restoran feberet. Apa makanan yang paling sedap?
KFC - ofkos ayam goreng dye..
station cafe - bru je try..mmg bes dye punye chicken chop kat sne..air sunshine lak amat2 memikat hatiku..haha


Ayam, itik, lembu , kambing, burung puyuh, burung wak2, rusa, landak, merpati, ayam denak.

Mana satu yang korang suka? Kalau korang suka tapi xde dalam list,gtaw ek.
@ayam..peminat setia ayam nih ;p

Restoran/cafe pertama korang dating bersama pasangan anda. Dan makan/minum apa? Kalau korang ingat la kan..
muihihi.
x penah dating la..no couple no date lorh..x tau la in future ;P


Apa makanan yang selalu remind korang terhadap pasangan korang? Kenapa?
passss ;P

Kalau pegi rumah orang, korang akan berharap orang tu hidang apa?
@air kosong je pon da bgs da..mknn ringn cam keropok or kerepek pon ok..hehe

Makanan yang korang tak boleh nak telan langsung. Samada tak sedap/ tak boleh telan langsung.
@emm, asenye xde kot..

Jajan/ cekedes yang korang suka
dolu2n suke la jgk..skrg xde da kot..twisties..

Beri 2 makanan yang emak korang masak yang korang paling suka?
@ nasi ayam
@ dodol kukus (msti ade yg x penah dgr nih)

Makanan yang paling pedas yang korang makan? Sape masak?
yg ingt ag nasi grg kt kedai husna..pedas smpai nk menggelupur ase..sndri mntk sbnrnye..I like it..haha

Korang klu jumpa orang yang TAG nie, apa agaknya yang korang akan hidangkan?
air kosong & nasi goreng pedas..

Sila tagged 5 orang dan PAKSA mereka buat tagged ini..
una, faezah, ema, zoey & pqah (buat jgn x buat ;P)


finish already..hehe..adios..wassalam..

"Cup Cake & Puding Roti"

salam kwn2 blogger semua..ari ni ai nk bercerita mengenai cup cake & puding roti yang ai & my sisters da wat tgh hari td..ketua bahagian cup cake ialah k.lang iaitu my second sis & ai lak jadik ketua bahagian membuat puding roti..hehe..sebenarnye resepi puding roti tu ai dpt kat blog classmate ai..thanks to Emy for sharing the recipe..emm, my sis lak dpt resepi cup cake tu melalui internet..ktorg saje2 je nk mencube buat sesuatu yg baru..menggatai p0n ade asenye..bkn pe, sume excited nk sediakn something tuk bawak berjalan sok..

"We are going to Tekam tomorrow!!! Yahoo!!"

haha..terlebih excited lak..sebenarnye my family da penah da bercuti kt sne sblm n..tp da lme da..asenye mse tu ai baru je tahap 1 kt sekolah rendah..lebih 10 taun pas la..hehe..family ai sbnrnye sllu jgk kuar jalan2 time cuti mase ai kecik2 dulu..tpi skrg semuanya da berubah..yela, mak ngn abah pon da berusia..masing2 da x berminat sgt da nk prg jln2 mcm sblm ni..ai pon cian gak kat abah..cube teke umur abah ai bape? asenye semua org x caye klu ai gtau umur abah ai kt dyeorg..abah ai da nak masuk umur 75 da taun dpn..tp kalu sape2 penah jmpa abah ai dyeorg sbnrnye x bape nk caye sgt ngn umur dye tu..sbb abah ai nmpk mude ag tau..hehe..xdela mude sgt, tp kuat ag la.leh memandu kereta cm org mude ag..leh tlg mak keje kat kebun ag..ala, cabut2 rumput pon jadik la kn..kuar gak peluh..

"Eh, asenye da terkeluar topik da ni..ahaks =)"

ala, lupe lak ai nk amik pic cup cake n puding roti tu td..xpela..nnti2 la klu ade pluang..tp yg pastinya cup cake yg dyeorg wat comel sgt..tp xde la cantik cm hasil tgn profesional bakers..but still ok for first time bakers cm kami ni..wah2..naik bakul angkat sendiri pulak..hakhak..

"Ade pe ag ek nk kongsi ngn kekawan semua?"

asenye takat ni jela post ai ari ni..doakn la moge2 ai ade smgt nk menulis n berkongsi something ngn korg tiap2 ari..sbb kdg2 tu berat sgt asenye nk mnulis post baru kt cn..teruk la ai ni kn?? ish3..anyway, ai hrp kwn2 semua x ase jemu nk tggu & bace post terbaru drpd ai..tp klu xde sape2 nk bace pon ai redha je..(pasrah la konon..huhu)

ok kekawan, c u around..wassalam..

Thursday, December 9, 2010

~Love My favourite Singer - Declan Galbraith~

Salam sejahtera..

nampaknye hari ni saya ada 2 post baru..da lama nk menulis mengenai Declan Galbraith sebenarnya, tp tah mcm mana leh lupa lak..kepada sesiapa yang belum mengenali beliau kat sini saya ada sertakan seeba sedikit mengenai profil diri beliau..


~Declan Glabraith~




Birth name Declan John Galbraith
Born 19 December 1991 (1991-12-19)
Origin Hoo St Werburgh, Kent, England
Genres Pop
Occupations Singer
Instruments Vocals, guitar, piano
Years active 2002–present
Labels Starwatch Music (2006 - 2008)
EMI (2002–2006)

Untuk pengetahuan korang, saya mula mengenali Declan melalui lagunya semasa kecil iaitu 'Tell Me Why'. memang meremang la bulu roma dengar lagu tu..syokkkk giler..mmg betullah apa yang peminat beliau labelkan beliau iaitu 'Suara Emas'..kalau x caya search la lagu tu ..kat bawah ni ada saya listkn beberapa lagu beliau yang memang best n semestinya tersenarai dlm lagu-lagu favourite saya..

  1. Tell Me Why
  2. An Angel
  3. Ego You
  4. Moody Blues (lagu ciptaan pertama Declan)
  5. I'd Love You To Want Me
  6. Tears In Heaven

Frankly speak, saya sebenarnya da jadik peminat no 1 Declan sekarang..haha..dah la comel, baik, suara dia da macam ade kuasa ajaib lak tu..best sgt2..kepada semua pembaca sekalian, meh sama2 kita mengenali penyanyi muda yang sangat berbakat ni..

Love You Declan!!!

Aktiviti Dalam Cuti

Salam semua..hari ni saya nk berkongsi sedikit mengenai aktiviti saya sepanjang cuti semester ni..bile dipikir-pikirkan balik, saya rasa saya telah melalui kehidupan yang agak membosankan sepanjag cuti ni.hehe..so, kat sini saya ade listkan perkara yang saya lakukan sepanjang cuti ni mengikut kekerapan..

1) Playing game (online /offline)
2) Watching movie
3) Wathing television (Love Project Runway Program)
4) Playing with my niece (no 4? oh, I'm really not a good auntie..hehe)
5) Help my mom with the gardening work (I think it is only 2-3 times this holiday..what a bad daughter..huhu)

Emm, rasanya semua tu je kot..lain2 perkara yang saya lakukan tiap2 hari mestilah makan, tido & buat kerja rumah (masak,kemas rumah dll)..
Membosankan tak? ye kot..tp xpela..cuti ada lagi 3 minggu ni..saya akan berusaha untuk menjadikan cuti kali ni lebih bermakna dalam masa yang masih ada ni..fighting!!

wanna share your experience to? let we hear bout it..
ok, see u next time..salam

Friday, October 15, 2010

BilA NaK BELANJA?

hahaha..ehem, belum pape ag da nk gelak kn..pe daaa..

sebenrnye sy teringin nk tulis entri n bile teringtkn 'kejadian' yg menimpa sahabatku maya (bukan nama sebenar), lebih kurg 2 mggu yg lalu..
___________________________________________


adela sorg mamat n ajak maya kuar kuar..walaupon bkn first meet, tp ni first time la dyeorg kuar berdua..
ceritanye bermula cmni, mula2 smpai mamat n ajak la mkn KFC..dye mmg da lme jnji nk blanja maya mkn KFC klu dyeorg kuar sme2, so ari tu mamat tu la yg belanja..
tp sebenarnye sblm tu, mamat tu mmg ade berhutang topup ngn maya n..so, kire mcm bayar hutang la tu..so, kesimpulannya tu bkn belanja la kn?? i think so..

pas dyeorg da mkn, cdgnye nk g tgok wyg, tp tiket lak lmbt sgt..so, x jadik la..
tibe2 maya nmpk satu tempat yg agak bes jgk la tuk dilawati..so, dye pon cdgknla pada mamat n tuk masuk kt tmpt tu..

nk dijadikkan cerita, tibe2 je mamat tu cakap cmni:

"awak belanja ye?"

maya ni ape lagi, panas la dgr mamat tu ckp cmtu..bkn pe, sblm n dye mmg penah la terfikir nak wat x tau je kat mamat n disebabkan kes duit (topup)..xsangka la plak mamat n leh mintk dye belanja time first date dyeorg (not as a couple, but just as a friend)..

maya pon balas la cmni:

"eh, nape plak sy kene blanja awk? byr sendri2 la"

so, mknenye maya xde lak ckp nk blanja dye..
then time nk kene bayar kt kaunter, maya pon hulur la RM11 (bayaran tuk seorang: RM10.80) kpd mamat n..wlaupun mamat n ade wat pndgn mate yg membawa seribu mkna, maya ni wat x tau jela..malas la nk layan..

ingtkn pe la, rupenye pas dpt tiket, mamat tu pon ckp cmni:

"tadi cakap nk belanja.."

"what the H**L??" pe hal lak ak nak belanja ko??
skrg n ak ke ko yg da kerje?
skrg n ak ke ko yg ajak kuar?
sekarang n ak ke ko yg bergelar LELAKI???

tp semua carutan tu just happen dlm hati maya ni jela..
ak yg mendengar crita drpd maya ni pon geram..

"sengal giler mamat tu!" (walaupon bkn monolog dlm hati tapi mamat tu ttp x leh dgr sbb dye xde kt tmpt kejadian..huhu)

sambung balik cerita td..pas mamat tu ckp cmtu, maya n wat x tau jela. maya cakap:

"eh, mne de sy ckp nk belanja awk"

then, mamat tu pon senyap jela..tau pon nk senyap..adeyhh..

next, pas dyeorg da kuar drpd tmpt tu, maya ni pon ajak la mamat n prg supermarket yg ade kt situ..(member dye pesan belikan something)..

time tgh beli tu, maya ni tnye la mamat tu:

"awak xde nk beli pape ke?"

dye tnye cmtu sbb mamat tu xde amik pape brg pon tuk dibeli..

and then..tau x pe mamat tu jawab??

"awak belanja la.."

WTF!! pe hal lak maya kene blanja mamat tu plak..biol la mamat tu..

ak tnye la maya, kot2 dye blanja jgk mamat tu, rupenye maya still kuat ag tuk menolak 'niat baik' mamat tu tuk dibelanja..fuhhh, lega ak mendengarnye..

so, pas da beli brg, dyeorg pon balik la..pas msg2 menaiki pengangkutan awam msg2, tamat la cerita dyerog tuk ari tu..

disebabkan perangai mamat tu yg pelik+aneh+sengal cmtu, maya ni pon terfikir la nk menyepikn diri cmtu je drpd mamat n..tp dlm mase yg sme, mamat n beria-ia lg nk kwn ngn maya n..so, sbb maya ade ati yg baek ag mudah kesian, satu ari tu dye balas la jgk msj mamat ni..

mamat n tnye:

"nape lme je mnyepi? ingtkn merajuk ngn sy.."

maya pon jawab:

"bz ckit la..asyik terlupe nk msj awk"

padahal klu ikutkn ati nk je maya ni jwb yg dye mmg klu leh xnk ade kwn mcm mamat n ag..huhu..x mgkin la dye jawab cmtu..mne smpai ati..

jeng3, tibelah giliran mamat n pulak yg balas msj kn..cube korg teke pe yg mamat n cakap..

"rindu la kt sayang. bile awak nak belanja abang?"

sayang: perkataan yg maya benci, tp mamat n cbuk nk gune jugak..
abang: refer kat umur dye yg da 30-an tu kot..huhu..(salunye saya)

selepas dianalisis oleh ak dan maya, kami membuat keptusan tuk tdk lagi membalas msj mamat tersebut..
pehal lak mamat? xde bende len ke nk ckp..asyik2 suh belanja..aiyshhh!

so, ak pon suh la maya ni keraskan ati ckit..buang sekejap sifat belas kasihannya pada mamat n..
pe taknye, org punye la baek ati nk layan msj dye walupun x suke ngn perangai dye tu, tp last2 end up cmtu jgk..senang2 je dye mangakhiri perbualan tu dgn ayat yg membuatkan maya ni x suke dekat dye..pastu, mmg maya xde da la bls msj mamat n walaupon mamat n ade gak antar msj kat dye..tegur mcm xde pape jdi kononnye..

___________________________________________

ini kisah benar tau..tiada tokok tambah di mana2..

sy x tau la pe pndgn korg mngenai kisah di atas ni..but as for me, sy rase mamat tu mmg betul2 SENGAL!!

___________________________________________

p/s: UP : GURLZZZ

so, kpd pmpn kt luar sne, jgn mudh kesian & turutkn kehendak or permintaan laki2 mcm mamat n..dyeorg skrg da x malu nk mntk2 duet pmpn..da la x de pape hbgn..nak pulak time first date cmtu..mmg x masuk akal la..tuk pengetahuan korang, maya ni student ag, mamat tu plak da keje lme da..(keje bese2 je kot)

satu ingatan penting kat cn ialah saya nk pesan jgk la pade sume gurl2 kat luar sne, jgn la plak korg wat perangai cm mamat td..walauipon kite ni perempuan, kite ttp ade harga diri..so, jgnla murah sgt smpai mntk laki beli mcm2 tuk kite..da kawin nnti xpela kot..huhu
__________________________________________

p/s: UP : BOYZZZ

kpd sume boys kat luar sana, diharapkan anda semua dpt amik pengajaran drpd kisah di atas..jgn sesekali malukan kaum Adam dengan perangai cmtu..
be a gentleman la..bkn nk suh belanja prmpn sentiasa, tapi jgnla asyik suh prmpuan belanja je..x malu ke??

__________________________________________


p/s : UMUM

saya mintak maaf sangat2 kalau ade sesape yg terase ati dengan entri ni..x bermaksud nk memalukan or menyakitkan hati sesiapa..sekadar renungan dan pengajran semata..
kalau 'mamat' yg dimaksudkan di atas terbace entri ni, muhasabah la diri tu semula..

ok, ni jela wat mase skrg..ade mse nnti saya tulis lagi ye..
salam..

Tuesday, October 12, 2010

~my friends~

I love my friends so much..

sy betul2 harap yg sume kwn sy akn ucapkan bende n jgk..even dlm hati je pon da ok..ade bnyk kenangan yg kite leh bina ngn cipta ngn sume kekwan kite..x kira la kenangan manis ke, pahit ke, or masam sekali pon..tp yg pntg sume nye berakhir dgn senyuman..

sy btl2 bencikn perpisahan yg meninggalkan luke kat hati ni..it is so hurt..asenye sume pon ase cmtu gak..tul x??

emm, sbnrnye da lme da post pape kt blog n..wlupon mgkin xde sape2 nk bce blog n, sy ttp wish yg terbaek kpd sume pembace sekalian..
have a nice day..
keep fighting in your live!
fight-to-oh!!!

jumpa lagi kwn2..

Monday, April 19, 2010

The Most Funny Thing in My Life

People always say that we have to face our future but we cannot forget our past. Though, that is something very important in our life. As for me, I have something that I can not forget until now which is my funny experience. Perhaps, everyone may experience it, but I do not think so. It happened when I was 8 years old. That was when I was in year 2 in primary school. Until now, I still can remember that funny thing which I had experienced. The incident happened in my family's holiday in Kelantan.

Every year, my family and I will go for a holiday at many different places and for that year, we chose to spend our holiday in Kelantan. That was my first time being there. For the first day, we arrived in Kelantan at about 10 p.m. because it was already late, so my father decided to sleep and refresh ourselves in my relative house, Pak Ngah's house. We have a very well sleep that night because we already exhausted with the long journey that we had took, about 9 hours from my house to here.

In the next day, we went out early in the morning to go to a popular destination in Kelantan, Pasar Siti Khadijah. I am not sure how that place look alike nowadays, but I still can remembered the atmosphere of the crowded place there. As a little girl, I was not attracted with the things sell there, but what I was really interested to a 'kereta lembu' which happened to be there at the time. I really want to take a ride on it. After my parent finished their shopping, we all took the chance to take a ride on the bullock. I was really surprised when the bullock moved. It was as slow as a snail. I never thought that what the lyrics "sejam sebatu", from the song that my teacher always sings in the class was for real. I always laugh when I remember about it.

At the evening, we began our plan to search for the guesthouse which was available there. Luckily, we found suitable one, a two story house with many rooms available for rent. My family has 7 members, but because all of my siblings were still kids, then we only rented 2 rooms for the day. For me, I chose to sleep in my parent's room. In the morning, what I remembered was someone woke me up then asked me to take my shower. I did not knew what had happened before I opened my eyes in that morning, but when we were taking our breakfast that morning, then I knew why everyone showed up with anxiety face at the first place. It was because they were worried about me, who was considered as a missing girl at that time.

Early in the morning, my parent had started searching for me in the entire guesthouse. They were so panicked when they noticed I was gone from their room. Everyone was searching for me in every room in the house with many thought in their mind. "is she ran away from this house?", "is there any bad guy came and kidnapped her last night?" or "is she walking outside in her dreams?" Yet, they noticed my slippers were still outside of the door. So, maybe I was kidnapped! Luckily, my sister remembered my habit that was always slept under the bed, so she looked for me in my parent's room under the bed. What a shame! She finally found me sleeping tidily under the bed. After woke up, with an innocent face, I take my towel and go to the bathroom to take my shower.

In summary, when I remember about what had happened to me at that night, surely I will laugh at myself. What a funny thing that I had done. Pity my parent had to be in such a panic situation at that night. However, it taught me to be a good girl when I am sleeping, no matter where I am in this world. So, I will always keep the memory of the holiday forever. Perhaps it can be the memory I treasure the most.


Pss...How many marks that I will get with this horrible essay?? OMG